بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا تالی کتاب الله و ترجمانه
فاطمة الزهرا سلام الله علیها :
أمّا وَاللّهِ، لَوْ تَرَکُوا الْحَقَّ عَلی أهْلِهِ وَ اتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبیّه، لَمّا اخْتَلَفَ فِی اللّهِ اثْنانِ، وَ لَوَرِثَها سَلَفٌ عَنْ سَلَف، وَ خَلْفٌ بَعْدَ خَلَف، حَتّی یَقُومَ قائِمُنا، التّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ – علیه السلام – .
بحارالأنوار، ج ۳۶، ص ۳۵۲
***************
رسول الله صلى الله علیه و آله
إنی امرؤ مقبوض، و أوشک أن أدعى فأجیب، و قد ترکت فیکم الثقلین، أحدهما أفضل من الآخر: کتاب الله، و عترتی أهل بیتی، و إنهما لن یفترقا حتى یردا علی الحوض
البرهان فی تفسیر القرآن ج۱ ص۲۹ ۳
**************
رسول الله صلى الله علیه و آله
إنی تارک فیکم الثقلین: کتاب الله، و علی بن أبی طالب، و علی أفضل لکم من کتاب الله، لأنه مترجم لکم عن کتاب الله
ارشاد دیلمی ۸۵
تفسیر البرهان ج۱ ص۶۱
***********
الامام الصادق علیه السلام
فِی قَوْلِهِ تَعَالَى إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ …قَالَ علیه السلام : یَهْدِی إِلَى الْإِمَامِ
الکافی ج ۱ ص ۲۱۶
***********
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا تالی کتاب الله و ترجمانه
فاطمة الزهرا سلام الله علیها :
به خدا سوگند، اگر حقّ ( خلافت و امامت) را به اهلش سپرده بودند; و از عترت و اهل بیت پیامبر صلوات اللّه علیهم پیروی و متابعت کرده بودند حتّی دو نفر هم با یکدیگر درباره خدا ـ و دین ـ اختلاف نمی کردند. و مقام خلافت و امامت توسط افراد شایسته یکی پس از دیگری منتقل می گردید و در نهایت تحویل قائم آل محمّد ( عجّل اللّه فرجه الشّریف، و صلوات اللّه علیهم اجمعین) می گردید که او نهمین فرزند از حسین – علیه السلام – می باشد.
بحارالأنوار، جلد ۳۶، صفحه ۳۵۲
***************
رسول الله صلی الله علیه و آله : من در حال قبض روح هستم ونزدیک است که خوانده شوم و دعوت خدا را اجابت کنم در حالی که در میان شما دو چیز گرانبها را باقی میگذارم که یکی از آن دو از دیگری با فضیلت تر است:کتاب خدا و عترتم اهل بیتم و این دو از هم جدا نمیشوند تا در کنار حوض به من ملحق شوند.
البرهان فی تفسیر القرآن ج۱ ص۲۹ ۳
***********
رسول الله صلی الله علیه وآله : به درستی که من شما را ترک میکنم در حالی که در میان شما دو چیز گرانبها باقی میگذارم:کتاب خدا و علی بن ابی طالب. اما علی علیه السلام برای شما از کتاب خدا با فضیلت تر است به دلیل اینکه علی علیه السلام مترجم کتاب خدا برای شماست.
ارشاد دیلمی ۸۵
تفسیر البرهان ج۱ ص۶۱
***********
امام صادق علیه السلام : درتفسیر آیه شریفه (ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم……به درستیکه این قران هدایت می کتد به آنچه که پایدار تر است…..) میفرمایند:قران به امام هدایت میکند یعنی آنچه پایدارتر است امام است.
کتاب شریف الکافی ج ۱ ص ۲۱۶
***********